Wij willen onze patiënten de meest uitgebreide en kwalitatieve mondzorg aanbieden. We hechten veel waarde aan kwaliteit en volgen de laatste ontwikkelingen in de tandheelkundige zorg op de voet. We zorgen ervoor dat onze medewerkers goed geschoold zijn en op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarnaast vindt er voortdurend intensief overleg plaats tussen de behandelaars en assistentes zodat onze patiënten optimaal en adequaat geholpen kunnen worden.
Zorg begint niet pas in de behandelkamer. Een goed onderhouden gebit is het halve werk. Daarom stimuleren we onze patiënten om het gebit regelmatig en zorgvuldig te reinigen en onderhouden en richten wij ons voor een groot deel op de preventieve tandheelkunde. Het voordeel daarvan is dat veel problemen in een vroeg stadium kunnen worden voorkomen, dan wel aangepakt.
Samen werken we graag met onze patiënten aan een stralend en mooi gebit.
Missie
Een stralend en gezond gebit voor iedereen, dat is onze missie. Wij streven ernaar om de best mogelijke zorg te bieden en vinden het minstens zo belangrijk dat onze patiënten snel geholpen worden en zich op hun gemak voelen bij ons. Wij vinden het belangrijk om zorgvuldig te luisteren naar de specifieke wensen van onze patiënten en ontvangen onze patiënten in een rustige, aangename omgeving. Duidelijke en heldere communicatie over wat u kunt verwachten voor, tijdens en na een behandelingen dat vinden we erg belangrijk.
Niet voor niets wordt beweerd dat lachen goed is voor de gezondheid. Daarom staan wij graag voor u klaar om samen met u te werken aan een gezond en stralend gebit, waar u uw leven lang plezier van heeft. Dankzij onze persoonlijke aanpak en preventieve zorg van hoge kwaliteit, geven we u graag een onbezorgde en stralende lach.
“Your Smile is your Superpower!”
Wat kun je van ons verwachten?
ERVARING: met ruim 20 jaar ervaring op het gebied van mondhygiëne, 12 jaar kindertandheelkunde en 8 jaar in de tandheelkunde beschikken we over veel kennis. Wij volgen regelmatig bij- en nascholing en werken volgens de laatste richtlijnen.
MODERNE PRAKTIJK: Wij werken met moderne apparatuur en we vinden het belangrijk dat je je bij ons thuis kunt voelen. We maken even tijd voor een praatje. Wij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op gebied van mondzorg.
OPENINGSTIJDEN: Je kunt op alle dagen in de week bij ons terecht. Mocht je overdag wat lastig kunnen komen, dan zijn we ook regelmatig in de avond geopend.
COMMUNICATIE: Wij vinden het belangrijk om transparant te werken. Je ontvangt van ons een begroting betreft behandelingen boven de €150,-. Een folder bij de instructies helpt je om thuis na te lezen wat wij hebben uitgelegd. De assistenten helpen je graag bij het maken van afspraken en beantwoorden graag jouw vragen.
SAMENWERKING: Wij werken nauw samen met andere zorgverleners. Rapportages versturen wij regelmatig en ook overleggen we over jouw behandeling als dat nodig is.
LEERBEDRIJF: Wij zijn een erkend leerbedrijf. Wij vinden het belangrijk om te investeren in de toekomst van ons vak en helpen studenten bij de afstudeerstage.
CORONA-PROOF: Wij werken volgens de laatste richtlijnen van het RIVM.
SERVICE: Je kunt bij ons gratis parkeren voor de deur. Wij sturen voor elke afspraak een herinnering en bij jouw aanmelding ontvangt je een leuke attentie. Wij sturen ook regelmatig een nieuwsbrief met praktijkinformatie en de laatste ontwikkelingen op het gebied van mondverzorging.
Openingstijden en bereikbaarheid
DE PRAKTIJK IS GEOPEND OP
Maandag tot en met vrijdag 08.00 – 17.00 uur. Wij werken uitsluitend op afspraak! Wij zijn op de woensdag en donderdag ook in de avond geopend van 17.30 – 22.00 uur.
TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID
Maandag tot en met vrijdag 8.30 – 14.00 uur.
Wij hebben lunchpauze tussen 12.00-12.30 uur. Buiten de bovenstaande tijden zijn wij te bereiken via het antwoordapparaat. Na het inspreken van een boodschap word je zo spoedig mogelijk terug gebeld. Spreek duidelijk jouw naam, geboortedatum en het telefoonnummer in en zo nodig een tijdstip dat je beschikbaar bent om terug gebeld te worden.
KLACHTEN of SPOED
Heb je last van aanhoudende pijn (langer dan 3-5 dagen), nabloedingen, allergie of pijn/zwelling van het tandvlees waarbij koorts gepaard gaat en gebruik van pijnstillers nodig is. Buiten onze openingstijden kun je terecht bij de Mondzorgpoli Utrecht. Telefoonnumer: 030-3039750 of kijk op www.mondzorgpoli.nl
Erkend leerbedrijf
Zowel tandartsassistenten als mondhygiënisten hebben oriëntatiestage, observatiestage en uitvoerende stages. Zij oefenen in het 1e jaar van de opleiding op een fantoom hoofd, waarna zij familie en bekenden, medestudenten behandelen om vervolgens de patiënten op zaal van de kliniek die verbonden is aan de opleiding te behandelen. Studenten dienen bepaalde vaardigheden en competenties met een goed resultaat afgerond te hebben, alvorens op stage te mogen. Wij vinden het belangrijk om mee te werken aan de toekomstige ontwikkeling en het afstuderen van aankomend mondhygiënisten. De toekomst van uw gebit en dat van uw kinderen ligt immers in de handen van de nieuw af te studeren mondhygiënisten.
Wij melden van te voren altijd als een stagiaire meekijkt, dan wel de behandeling (deels) zal uitvoeren. Wij zullen hier jouw goedkeuring voor vragen.